maandag 31 oktober 2011

(oorspronkelijk 30-09-'11) Marketing 2.0

Okee, het idee is er. De Humble™ in dit geval. Ik ben helemaal verliefd op de Humble™ en wil hem aan de wijde wereld presenteren. Maar hoe?

Ik begin met het zoeken naar printmogelijkheden. Een uitgever van kaarten en posters die Humble™ in het bestand wil opnemen, de distributie gaat dan via de kanalen van de uitgever. Lijkt mooi toch. Maar we leven in 2011. Er zijn zoveel meer mogelijkheden, dus zoek ik verder.

Maak een filmpje voor op youtube! Dat lijkt me een goed idee, ik moet er nog wel even over nadenken want hoe maak je een filmpje van platte plaatjes die geen verhaal vormen. Ga ik een verhaaltje maken met de Humbles™, zodat ik een boekachtig iets ga publiceren, of maak ik animaties van de Humble™. De basis is dan één plaatje dat ik ga laten bewegen. Een andere mogelijkheid is om een app te maken van Humble™. Je hoort iedereen in de weer met apps, Een app is een stukje software, een applicatie, dat je op je mobiel kunt installeren en bekijken. Dat lijkt me wel wat. Ik ben alleen een van de laatste der Mohikanen die een mobiel zonder internet heeft en ik heb nog geen idee hoe je een app maakt of laat maken. Tijdens mijn zoektocht op het wereldwijde web kom ik zoveel informatie tegen dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen. Ik kan ook een e-book maken over of met Humble™. Hier geldt hetzelfde, ik heb nooit eerder een e-book gemaakt en ik zoek informatie tot ik er bij neerval. Onderweg kom ik vreselijk interessante informatie tegen over nieuwe manieren van geld verdienen. Het is zo veel informatie dat het me letterlijk duizelt.

Zoals ik de laatste tijd heb geleerd, hoef ik niet alles zelf te doen. Waarom zoek ik niet een marketingstudent die de lancering van de Humble™ als studieopdracht wil doen. Weer Google ik naar mogelijkheden. Het eerste dat me opvalt, is dat er veel vraag is naar studenten met kennis van en ervaring met de nieuwe media, maar er is bijna geen aanbod. Betekent dit dat marketingstudenten zich nog steeds bezighouden met de ouderwetse marketinginstrumenten als Powerpoint-presentaties en dergelijke. Dat zal toch niet.

Om een lang verhaal kort te maken: ik zal nog meer informatie moeten bekijken voordat ik weet wat voor Humble™ en mij, binnen redelijke tijd, haalbaar is. Tot die tijd laat ik een aantal items ouderwets drukken om als promotiemateriaal te gebruiken. Nou ja, ouderwets drukken, misschien is dit marketing 1.5. Ouderwets drukwerk maar wel ‘printing on demand’ via het internet.

Ik ben op de goede weg. De komende tijd duik ik onder in alle informatie en ga ik proberen een keuze te maken. Mijn gedachten gaan vooral in de richting van een app en een e-book, maar daar moet ik nog veel over lezen voordat ik het zelf kan doen. Ik hou je op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten