woensdag 20 oktober 2010

(C 20-10-'10) Liefde op afstand

We ontmoetten elkaar op vakantie. Jij had het eerder door dan ik. Ik was niet bezig met relaties maar toen ik thuis kwam merkte ik dat ik je miste. We zijn gaan mailen en toen bleek de enorme waarde van onze vriendschap. Na enkele maanden accepteerden we dat we niet meer zonder elkaar verder wilden gaan.
Ik was vol verbazing, overweldigd, aanvankelijk ongeloof: Je komt thuis bij iemand, in mijn geval bijna aan de andere kant van de wereld. Verschillende achtergrond, leeftijd, etc. Ik voel me vrij bij je en opgesloten zonder jou. Ik mis je en wil bij je zijn. Wij willen onze toekomst samen doorbrengen.
We hebben een bijzondere relatie en gaan trouwen. Ons voornaamste obstakel is geld. Daardoor kunnen we elkaar niet zo vaak zien als we willen, daardoor kan ik nog niet bij hem gaan wonen. Ook vind ik het moeilijk om mijn kinderen achter te laten.

Slechte communicatiemogelijkheden: internet doet het regelmatig niet, weinig of geen geld om te bellen. Soms mailen we 4x op een dag, en soms hebben we wel een week geen contactmogelijkheid.
Aanvankelijk stond ik helemaal niet open voor een relatie. Na 20 jaar alleenstaand ouderschap wilde ik me aan niets of niemand binden. Bovendien wonen we in verschillende werelddelen. Nu weten we allebei zeker dat we alleen met elkaar verder willen.
Voorlopig hebben we een lange afstandsrelatie. Dit heeft hele mooie kanten, zoals het gevoel dwars door de afstand echt samen te zijn. Maar je mist elkaar ook gewoon. Je leert elkaar (nog) niet in alle omstandigheden kennen.
Je hebt me weer volledig gemaakt, een deel van mijn gevoel dat was afgesloten heb jij geopend. Je  laat me weer geloven in echte liefde en in mijzelf.

Het meest bijzondere is voor mij dat we zo blij zijn wanneer we elkaar zien of zelfs alleen maar spreken. De een zegt soms wat de ander denkt, en er is een enorm wederzijdse respect.
Het mooie van echte liefde is de overgave, de onvoorwaardelijke liefde die vrij maakt en gepassioneerd. Liefde bedrijven echt met je hart & ziel is zo veel mooier.
Het zielsliefdegevoel is voor mij; warm, geborgen, vrij, vertrouwd, ontzettend dierbaar en mooi. 'Terug naar de bron-gevoel’, 'thuiskomen'.

Mocht onze relatie voorbij gaan dan wil ik geen andere relatie. Ik weet dat het dan om materiële of praktische dingen zou stuklopen. We hebben het er wel over gehad dat we na onze dood vrij van dit soort wereldse obstakels bij elkaar zullen zijn.

Mijn tip: Volg je hart. Wat de prijs ook is.