zaterdag 23 oktober 2010

(C 23-10-’10) Zelfgenezing

Het is zaterdagochtend, net zeven uur geweest, en het is koud en donker. Ik mis mijn lief. Natuurlijk, ik mis hem al maanden. Eind mei heb ik hem voor het laatst gezien. Het is nu anders omdat we een afspraak hadden om elkaar op een bepaalde tijd op het internet, meer precies via Facebook chat, te ontmoeten. Wanneer ik dan niets van hem hoor is dat teleurstellend. Vooral omdat ik het zo’n mooie afspraak vond en er naar uitkeek.

Wanneer een mens in staat is zichzelf ziek te maken, dan is hij/ zij ook in staat zichzelf te genezen. Ik weet het, het klinkt simpel maar het is niet gemakkelijk. Om te beginnen zal niemand zichzelf bewust ziek maken. Wanneer je begint aan zelfgenezing te werken, vraagt dat een bepaalde instelling van je. Het is noodzaak te vertrouwen in je eigen wijsheid, en in de zelfhelende kracht van je lichaam, zodat je je lichaam helpt om zichzelf op een natuurlijke wijze te herstellen. Zelfgenezing is gebaseerd op een holistisch wereldbeeld. 

Wanneer je vage lichamelijke klachten hebt die maar niet over gaan, dan is de kans groot dat je lichaam je op deze manier probeert duidelijk te maken dat jarenlange stress, negatieve gevoelens, innerlijke strijd, slechte eetgewoontes, niet langer acceptabel zijn.

Voordat je begint aan zelfgenezing is het niet meer dan logisch dat je eerst gaat puinruimen. Ieder mens maakt in de loop van het leven dingen mee die letterlijk moeilijk te verteren zijn. Dit puinruimen kun je ook Soul Retrieval noemen. Soul Retrieval is het herstellen van de ziel, dit gaat vooraf aan, en is onderdeel van zelfgenezing. Vergelijk het met het mijn logo; de Phoenix die uit de as herrijst. De keuze voor de herrijzenis is het pad van Soul Retrieval en Zelfgenezing.  Deze weg vraagt moed, vertrouwen, liefde, doorzettingskracht en geduld. Tegelijk is het een prachtige weg naar de bron. Je vecht letterlijk voor de schoonheid en oprechtheid van de rest van je leven.

Voorzichtig legde ik een tijd geleden het idee van zelfgenezing voor aan mijn lief. Ik had geen idee hoe hij zou reageren, lang niet iedereen accepteert deze visie. Tot mijn grote vreugde staat hij volkomen achter mij en heeft alle vertrouwen in me dat ik mijzelf kan genezen. Omdat wij samen verder willen, leek het hem een goed idee om samen aan zelfgenezing via Soul Retrieval te doen. Dat is waarvoor wij de Facebook afspraak hadden, nu twee dagen geleden. Hij heeft me enkele vragen over mijn verleden gesteld die ik heb gebruikt als basis in een meditatie op het moment dat we oorspronkelijk hadden afgesproken. Er kwamen enkele opmerkelijke antwoorden naar boven, die ik heel graag met hem wil bespreken, net zoals ik heel benieuwd ben naar zijn ervaringen.

Helaas, ik moet nog even geduld hebben tot we weer verbinding kunnen krijgen. 

23-10-‘10