dinsdag 13 september 2011

(13-09-’11) Tijd voor Humble™




Wie is Humble™? Humble™ zag voor het eerst serieus het levenslicht toen een vriendin een jubileum vierde en daarvoor een bijzonder cadeautje moest worden gemaakt. In beeld en tekst gaf ik haar levensverhaal weer en liet dat drukken als een fotoboekje. Ik kreeg de smaak te pakken en raakte langzaamaan verknocht aan het figuurtje.

Waarom Humble™? Volgens het woordenboek betekent Humble: nederig, bescheiden, eenvoud. Dat spreekt me aan. Een verhaaltje, een grap, een statement laten zien met zo weinig mogelijk opsmuk. Terug naar basics. Ik probeerde wat mijn Humbles™ allemaal konden uitdrukken, en ik moet zeggen, ze hebben veel zeggingskracht. 

De tekening hiernaast maakte ik voor mijn oudste zoon die nieuwe schoenen voor zijn verjaardag wilde. Van de tekening maakte ik een kaart en die heb ik geupload bij Boomerang, waar hij nu als e-card en als echte kaart verstuurd kan worden. Dat vind ik leuk om te doen.


Daarnaast heb ik twee kalenders besteld die ik heb laten drukken:   


Iedereen die ze ziet reageert erg  enthousiast en zegt: Daar moet je wat mee doen. Ik ga nog even uitproberen of ik inderdaad alles met ze kan uitdrukken dat ik wil, en dan wordt het tijd om mijn Humbles™ de wijde wereld in te sturen.



Hou ze in de gaten, want ze komen er aan. En jij bent een van de eersten die ze heeft gezien.