donderdag 21 juli 2011

(C21-07-’11) Bijna zover

Nog één nachtje slapen en dan is de allerliefste bij me. Het is nog steeds onwerkelijk, we hebben er zo lang aan gewerkt om het visum te krijgen, in spanning gezeten etc., en nu gaat het gebeuren. In de nacht van vrijdag op zaterdag komt hij op Schiphol aan.

Er wordt nog een laatste was gedraaid, vast wat boodschappen in huis. Veel fruit en groenten gehaald op de markt. De rest doe ik vanmiddag of morgenochtend vroeg. Het huis heb ik de afgelopen weken van boven naar beneden schoon gemaakt. Een lekker gevoel. De tuin had ik onkruidvrij gemaakt, maar dankzij warmte en regen is het allemaal al weer bijna terug. De jongste zoon die momenteel weer even thuis woont, is een weekje op vakantie waardoor mijn lief en ik de eerste dagen echt met zijn tweetjes zijn, ook lekker. 

Hoewel ik het ook leuk vind dat hij regelmatig thuis zal zijn en mijn lief zo wat beter kan leren kennen.
Net voor hij vertrok kreeg de jongste te horen dat hij is aangenomen voor een klus waar hij heel veel zin in heeft. Een baantje als productie assistent bij een film. Lekker even geen horecabaantje, maar iets in zijn richting en hopelijk luidt dit een nieuwe fase voor hem in. 

Beide zoons zijn momenteel erg gelukkig op relatiegebied, dat doet je als moeder natuurlijk altijd goed. Zelfs moeder, de eeuwige vrijgezel, is erg gelukkig op relatiegebied.

Ik ben blij dat ik nog even respijt heb van mijn werk tot zeker eind september, en nu tijd en hopelijk energie genoeg heb om van mijn lief te genieten. Nog nooit in mijn leven heb ik samengewoond dus het is spannend, leuk spannend, om zes weken met de liefste samen te zijn. Het idee dat hij straks gewoon hier in huis is, naast me op de bank zit, een boek leest, verhalen vertelt, grapjes maakt… Soms is het leven zo mooi.

Ondanks de drukte en de uitvallende stroom in zijn stad kreeg ik gisteren nog een mail, en hij heeft het verschrikkelijk druk met de voorbereidingen. Zes weken lang zullen anderen zijn werk over moeten nemen, en dat vraagt veel voorbereiding. Hij is ook druk met het uitzoeken van cadeautjes voor mijn familie. Gelukkig is de stress van het visum nu weg, en het ticket heeft hij ook al op zak. 

Morgenochtend moet hij nog wat laatste klusjes doen en dan eind van de middag gaat hij naar het vliegveld. Hij heeft eerder in Europa gewoond, maar dat is al weer een tijd geleden. Mijn lief is opgewonden over de reis, hij wil heel graag mijn familie leren kennen. Zondag heeft mijn zusje ons uitgenodigd, om samen met mijn moeder en broer bij haar te komen eten, als welkom. Tegelijk vieren we de verjaardag van mijn oudste die voor de gelegenheid het nieuwe vriendinnetje meeneemt. Ik ben benieuwd naar die middag, leuk om iedereen bij elkaar te zien. Mijn moeder heeft gemaild met mijn lief dat ze een keer echte Hollandse pot voor hem komt koken, en mijn lief is zwaar onder de indruk van de open ontvangst door iedereen.
Morgen aan het eind van de middag ga ik naar mijn zusje die dicht bij Schiphol woont, ik probeer daar wat te slapen en dan midden in de nacht zal mijn zusje ons naar huis rijden. En dan gaat het beginnen, eindelijk weer samen.