zaterdag 12 februari 2011

(C11-02-’11) Oproep aan mijn zoon

Lieve zoon,

Vandaag vielen er weer twee brieven van incassobureau's op de mat, en het is me te veel.
Ik raak volkomen gestressed, oh mijn God, houdt het nooit op!
Waar ik vooral moeite mee heb, is dat het je zo weinig lijkt te schelen.
Ik merk niet dat je er mee zit, of dat je probeert om het te veranderen.
Hele schema's maak ik voor je, en je neemt niet eens de moeite om ze bij te houden.
Je vult niet in wat je hebt verdiend, je houdt je niet aan de afspraak om op dinsdagochtend je administratie even in te vullen, en je doet geen moeite om op tijd je rekeningen te betalen, of mij terug te betalen. Maak je toch niet zo druk, zeg je me, maar heb je enig idee waar je zou zijn als ik me niet zo druk maakte.
Diep, diep, in de stront zou je zitten. Het enige dat ik je vraag is om nu zelf de draad op te pakken, en nu ook echt je verantwoording te pakken: zorg dat het goed komt, vanaf nu!!! Alsjeblieft, mijn zoon.