zondag 30 januari 2011

(C29-01-’11) Over schrijven


Het is het ontstaan van een nieuwe wereld, nooit realiseerde ik me dat deze boekjes een schrijver hadden, een schrijfster meestal. Er wordt op neergekeken, maar ga er maar aanstaan: 23.000 woorden schrijven, en ze moeten een rond verhaal vormen met een begin en een einde.

Het is een spannende reis om samen met de (hoofd-) rolspelers een verhaal te laten groeien. Langzaam ontdekken we samen hoe het verder gaat. De frustratie wanneer andere bezigheden me roepen. Op een spannend moment moet ik afscheid nemen van mijn tijdelijke nieuwe vrienden. Ik ben onrustig, maar liefst twee dagen moet ik wachten tot ik jullie weer tegenkom. Opwinding, onrust, ik mis jullie, wacht op mij. Laat me jullie vangen in woorden. De trots, weergegeven in het aantal woorden. 

Ik weef woorden van links naar rechts, van onder naar boven en weer terug, en jullie nemen me mee. Dank voor dit gezamenlijke vontuur. Het beneemt me de adem. Zo leuk, deze reis en de overwinning op het aantal woorden. Het klinkt banaal maar ik heb nog duizend woorden nodig die ik ga verdelen over negen hoofdstukken.

Schrijven binnen een stramien, maar de vrijheid is ongekend veel groter dan verwacht. En leuk! Ik vind het erg leuk om te spelen met woorden en zo te zien hoe de tijdelijke vrienden ontstaan en wat ze meemaken.

Mijn eerste verhaal, sorry, ons eerste verhaal is geschreven en het is goed afgelopen voor jullie, dat past binnen het stramien, het moet een ‘feel good’verhaal zijn, dus het moet goed aflopen. Voor jullie en ik ben blij. 

Ik heb het verhaal ingestuurd en ben in afwachting van een reactie. Wanneer het ook voor mij goed afloopt, dan zal het worden gedrukt en uitgegeven. Duizenden zullen jullie leren kennen en ik zal trots en blij zijn.

Laat niemand op ons gezamenlijk avontuur neerkijken, het vraagt vakmanschap en ik ben trots op mijn eerste boreling.

29-01-‘11

Helaas: Reactie 
Een nieuw verhaal is voorlopig niet aan de orde, omdat ik een hele grote voorraad heb. Daarnaast wil ik natuurlijk eerst je debuut lezen. Dit kan even duren, want ik heb nog heel veel te lezen.
31-01-'11