vrijdag 15 juni 2012

(15-06-'12) Een nieuwe website

Update 17-06-2012:
De vernieuwde site is nu online.

Mijn huidige website bestaat al weer sinds 2007. Dat is erg lang voor een site en ik ben dan ook vast van plan om mijn site te vernieuwen. Echt waar, maar wat een klus. Hoe langer ik bezig ben hoe meer werk er aan mijn site hangt en hoe meer ik moet veranderen.
Het belangrijkste en meeste werk is echter het herstructureren van mijn site. Zo moet ik nadenken over het werk waar ik de nadruk op wil leggen. Is dat automatisch mijn nieuwste werk of niet? Ga ik alles weer online zetten of slechts een selectie van mijn werk, en zo ja, welke selectie...

Je snapt, ik stel het graag even uit, en zo ben ik inmiddels vijf jaar verder en is het hoog tijd geworden.
In de loop der jaren ben ik gestopt met het maken van websites voor anderen. Gewoon omdat ik het niet leuk vond, ondankbaar werk. Klanten zien vaak niet hoeveel werk het is wanneer ik een site maak. Bovendien kan ik als enkeling niet op tegen grote websitebouwbedrijven, en ook niet tegen IT- studenten die voor een zakcentje een vaak hele redelijke site voor je maken.

Wel ben ik erg blij dat ik mijn eigen site kan bouwen en ik vind het ook leuk om te doen, voor mezelf dan. Mijn sites zijn eenvoudig, ik werk niet met de nieuwste programma's, sterker nog, ik schrijf in HTML. Inmiddels is dat bijna antiek... Ik gebruikte Dreamweaver graag om imagemaps te maken en nu ik Dreamweaver ben kwijtgeraakt is dat even puzzelen maar ik kom er net zo goed wel uit.

Ik ben toch trots dat ik als oud mens (nou ja...) mijn eigen sites kan bouwen. En ontwerpen, want de technische kant is één maar het moet er ook nog leuk uitzien. Gelukkig kan ik dat ook. Wanneer je het maken van een website moet uitbesteden is dat soms een probleem: mensen kunnen of - of, niet allebei. Behalve grote bureau's met genoeg medewerkers.

Nu ben ik al twee dagdelen bezig geweest met het ontwerp van de eerste pagina, de index.html. De eerste indruk is het belangrijkste dat is algemeen bekend, maar wat en hoeveel wil je vertellen? Daar gaat ook nog heel wat tijd inzitten voordat ik dat echt duidelijk heb.

Nou je hoort het, ik hoef me niet te vervelen mocht je daar bang voor zijn, haha. Het kan nog wel een tijdje duren, maar het begin voor de nieuwe website is gelegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten